Idag utmanar jag dig. Vågar du älska dig så mycket att du lär dig dom 4 tipsen till din egen tid.

Öva Mindfulness överallt och när som helst.

En av glädjena i mindfulness är att du kan göra det var som helst! Du behöver inte sitta i tystnad i timmar, sjunga mantra eller ens stänga ögonen. Mindfulness innebär att föra din fullständiga uppmärksamhet åt nuet, där du är just nu, inte distraherad av minnen från det förflutna eller oro över framtiden.

Här och nu. Ja här och nu.

Här är några bra mindfulness tips, du kan använda för att hålla dig ajour oavsett vilken tid på dagen det är eller var du är.

1 Andas!

Du kan använda 3 andningstekniker för att förankra din medvetenhet i nuet. Det är så enkelt att du kan göra det just nu när du läser detta. Andas långsamt och försiktigt och följ din andning i sinnet. Känn det djupt ner i magen. Andas sedan ut långsamt och försiktigt, och uppmärksamma igen andningsrörelsen. Kan du känna en subtil energiförändring, ett lugn i lugnet. Det är så mindfulness känns.

Du kan göra detta var som helst när som helst, och ingen vet att du tränar mindfulness.

2 Kontrollera dina sinnen.

Om du tycker att det är lite knepigt att få tillgång till din inre ro eller om du tycker att dina sinnen är distraherat, prova att medvetet koppla det som distraherar dig. Fokusera din medvetenhet på vad du kan se, känna, höra, lukta och smaka på. Denna enkla övning kommer att markera dig i nuet när du känner dig stressad eller/och orolig.

3 Gripa möjligheter

Utnyttja varje tillfälle som kommer för att öva mindfulness. Det är särskilt bra att använda tider där du kan känna dig frustrerad och otålig, somtex när du väntar i en kö eller medan du sitter fast i trafiken. Le med hela ansiktet och känn din andetag. Låt andningen vägleda dig. MEN försök inte kontrollera andningen, koppla av. På nolltid känner du att din frustration smälter bort.

4 Använd mindfulness för att skapa utrymme

Oavsett hur upptagen du är kan du använda mindfulness som en genväg, för att ge dig själv mer utrymme i din dag. Innan du skickar ett e-postmeddelandet, ta dig tid att andas och känn dina andetags kraft att få mer medvetenhet, läs sedan e-postmeddelandet igen och bestäm om du vill skicka det eller inte. När du är ute och går, titta upp och se himlen, bladen på träden, blommarnaoch vattnet om du har det i din väg. Le eller till och med en oskylldig liten fört till dem du möter. Märker du deras reaktioner, ser du glädjen i deras ögon. Det lilla kan ge dem kraften att få en helt underbar dag. Du får ännu mer mindfulness att ge dig ännu mer av stressande stunder.

Stänga av alla dina enheter, telefonen, datorn och plattan en i tag. Luta dig tillbaka och lyssna på den du är med, verkligen lyssna. Ge den andra personen din fullständiga uppmärksamhet och respekt.
Du kommer merka att du får en mycket mer respektabel och givande samtal och tid med den du fokuserar på, kanske till och med mer meningsfull och produktiv konversation.

Här utmanar jag dig!

Vågar du försöka ge dig själv detta inte bara för att må bättre utan också för att du är värd det. För att du vågar älska dig själv och bara då kan du ge kärleken vidare till någon annan som faktiskt också förtjjänar din rena kärlek.

Testa....

Kram vart du än må vara... /ZitaZoo

Gillar

Kommentarer